23 Haziran 2012 Cumartesi

Oysa Sen...

İsmini bile düşünmüştük doğacak kızımızın,
Gözleri sana benzeyecekti, sözleri bana
Her söylediği sözde gözünün içi gülecekti.
Anne baba demeyi öğretecektik,
Önce emeklemeyi, sonra yürümeyi.
Biraz daha büyüyünce oyunlar oynayacaktık onunla
Sen onun kızı olacaktın, o anne, ben baba veya başka bişey.
Cicili bicili kıyafetler, tokalar alacaktın ona
Okula başlayacaktı yaşı gelince,
Her sabah beslenme çantasına sevdiği yiyeceklerden, kurabiyelerden koyacaktın,
Yemeğini yemezse kızacaktın.
Babaya söylerim sana kızar diye tehtid edecektin,
Sana küsmesin, kızlar babalarına düşkün olur bana kızmaz diye ceza işini bana bırakacaktın, Bende kıyamayacak affedecektim, birde bana kızacaktın. Geceleri işten yorgun dönsemde oyunlar oynayacaktık ödevini yaptıysa eğer, yapmadıysa bu sefer kızacaktım ağlıyacaktı, ondan gizli biz ağlayacaktık. Haftasonu filme, parka gidecektik beraber. Sevmesekte onun için çocuk menüleri yiyecektik. O yemeğini bitirmeyecek bitirsen oyuncak alacağız diye vaatlerde bulunacaktık. İştahla bitiricekti, bir oyuncakçıda alacaktık soluğu. Her gördüğünü isteyecek, 1 hakkı olduğunu söyleyecektik şımarmasın diye. Diğerlerinde kalacaktı aklı, içi buruk ayrılacaktık mağazadan. Notları iyi olursa hepsini alırız diye sözler verecektik. Her konuşmamızda can kulağıyla dinleyecek, kelimelerin anlamlarını soracaktı söyleyecektik. Sabırla hayata hazırlayacaktık onu, tek bir şey bile atlamadan.
Gün gelecek büyüyecek erkek arkadaşı olacaktı. Ben kızarım diye sana anlatacak, sende benden gizleyerek iyi bir sırdaş olacaktın ona, her derdini dinleyecektin. Bir gün cesaret edip erkek arkadaşını benimle tanıştırmaya getirecekti, ben korkutacaktım delikanlıyı. Bana kızacaktı, küsecekti. Daha küçük olduğunu yanlış kişilerle tanışmasından korktuğum için öyle davrandığımı söyleyecektim, barışacaktık. Ve öyle olacaktı. Her aşk acısı çekişinde yanında olacaktık, döktüğü her damla yaşın hesabını soracaktım.
Her geçen gün büyüyecek sınavlara girecekti. Biz doktor, mühendis olsun isteyecektik ama seçimi ona bırakacaktık. Her ne olursa olsun yanında olacaktık.
Bir gün hayatının aşkıyla tanışacak evlenip uçacaktı yuvamızdan. Gelinlikle görünce mutlulukla karışık yağan hüzünden sağnak sağnak ağlayacaktık. Bir gün bir müjdeyle toplayacaktı tüm aileyi; Elinde küçük torunumuzun ultrason resmi olacaktı, ağlayacaktık mutluluktan. ''Artık anaanne oluyosun'' diye dalga geçecektim seninle, sende benimle ''şişko dede'' diye. Küçücük kazaklar, hırkalar, patikler örecektin. Her bebek mağazasının önünden geçişimizde hediyeler alacaktık torunumuza. Yürümeyi, anaanne dede demeyi öğrenecekti, ağlayacaktık.
Büyüdüğünde parklara gidecek yaşımıza bakmadan oyunlar oynayacaktık onunla. Bir gün okula başlayacaktı. O büyüyecek biz yaşlanacaktık. Hayatın kanunu bu elbet bir gün ölecektik. Ama her ne kadar yaşanacak güzel şey varsa birlikte yaşayıp öyle.
Herşey için erkendi, ölmek için çok erken. Oysa sen...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
;